در جهان کتاب های با موضوع مینیمالیسم بسیارند که هر کدام از نگاه متفاوتی به این سبک از زندگی ، طراحی و هنر پرداخته اند با اینکه متاسفانه تعداد کمی از این کتابها به زبان فارسی برگردانده شده اند ولی خواندن این کتاب ها به دلیل داشتن نثر روان و ساده برای همه افراد با اندک دانش زبان انگلیسی مقدور است و خود نیز به مرور باعث پیشرفت زبان شما خواهد گشت ، در اینجا نگاهی داریم به ۷ کتاب پرفروش در زمینه مینیمالیسم.

اگر از خواندن لذت می برید ، در اینجا ۷ کتاب برای خواندن وجود دارد تا یک مینیمالیست شوید!

۱.لذت از کمتر (The Joy of Less)
فرانسیس جی کسی است که با شبکه ها و مجلات معتبری همچون بی بی سی ، سی ان ان ، ان بی سی ، فوربس ، هفینگتون پُست ، گاردین ، فانشنال تایمز ، اشپیگل و بسیاری دیگر همکاری داشته است و این خود نشان دهنده اعتبار او و یکی از دلایل خواندنی بودن این کتاب است.
او در کتابش به زیبایی توانسته راه و روش مینیمالیسم را همراه با گفتگوهای الهام بخش ، زیبا و آموزنده در هم آمیخته و تجربه های شخصی اش درباره زندگی را به سادگی منتقل کند.
او همچنین به شما یاد می دهد که چگونه میتوان عادت های مینیمالیستی را در زندگی ایجاد کرد و به جای حضور در فضای شلوغ و درهم ریخته از سازماندهی و نظم لذت برد.

۲. ضروری (Essential)
کتاب ضروری دربرگیرنده سلسله مقالاتی است که توسط جوشوا فیلدز میلبورن و رایان نیکودموس از نویسندگان و چرخانندگان سایت مینیمالیست تهیه شده است. برخی این کتاب را کتاب نهایی و سنگ بنای مینیمالیسم می دانند که هر مینیمالیستی می تواند از خواندن ان سود ببرد . این کتاب اساساً در مورد یک زندگی کامل و معنادار با حداقل وسایل مادی صحبت می کند و مانند نقشه ای است برای هر مینیمالیستی که به دنبال رهایی از فرهنگ های غلط و ارزش گذاری های مادی جامعه است. مقاله های ضروری عملاً همه چیز را از امور مالی ، نشاط آور ، سلامت ، روابط و غیره در بر می گیرند. بهترین نکته در موردش این که به همان اندازه که عملی است ، طنزآمیز و خنده دار هم هست.

۳. جادوی نظم و سازماندهی (The Life-Changing Magic of Tidying Up)
این کتاب که خوشبختانه به فارسی نیز ترجمه شده است، نوشته ماری کوندو مشاور تمیز کاری و ساماندهی می باشد که در سال ۲۰۱۵ توسط مجله تایمز به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر افراد تاثیرگذار بر مردم انتخاب شد. این کتاب شامل استراتژی های ساده ای برای ساماندهی و نظم بخشیدن به خانه است. این راهکارها ماهیت طولانی مدت دارند و نه تنها خانه شما را دگرگون می کنند بلکه بر فکر شما نیز تاثیر خواهند داشت. با استفاده از این کتاب ، شما قادر خواهید بود که کشف کنید کدام چیزها شادی به زندگی شما اضافه می کند و از شَر کدام یک باید خلاص شوید.

۴. موضوعات ساده (Simple Matters)
ارین بویل نویسنده موفقی است که نه تنها از طریق وبلاگ بلکه از طریق این کتاب ، توانسته درباه دیدگاه فلسفی خود به سبک زندگی مینیمالیستی صحبت کند. او رویکردی معقول به مینیمالیسم دارد که از امور ساده برای تقویت و الهام بخشیدن به گنجینه های واقعی زندگی استفاده می کند. اگر به دنبال کتاب زندگی ساده هستید ، قطعاً از این کتاب لذت خواهید برد.


۵. خانه بی زباله (Zero Waste Home )
خانه پسماند صفر نه تنها اقتصادی و مینیمالیستی است بلکه باعث حفاظت از محیط زیست می شود. این کتاب شامل داستان بی جانسون در مورد چگونگی موفقیت او در کاهش زباله های خانواده اش و کاهش هزینه های آنها است. این کتاب همچنین دارای راهنمای گام به گام در مورد چگونگی دستیابی به یک سبک زندگی بدون زباله می باشد.

۶. بیشتر از کمتر (The More of Less)
این کتاب به شما کمک می کند تا بدون داشتن تمام دارایی های مادی، شادی را در زندگی خود پیدا کنید. این به شما کمک می کند تا درک کنید که هر چه چیزهای بیشتری در اختیار شما باشد، تمیز کردن، مدیریت و سازماندهی بیشتری نیز خواهید داشت. جوشوا بکر با اتخاذ یک رویکرد معنوی این پیام را به ما می رساند که مهم نیست چه مقدار دارایی های مادی دارید، بلکه چیزی که در پایان اهمیت دارد، خود زندگی است.


۷. خداحافظ چیزها (Goodbye Things)
این کتاب داستان فومیو ناگازاکی است که اگرچه یک متخصص زندگی مینیمالیستی نبود اما موفق شد زندگی خود را برای بهتر شدن تغییر دهد. یک روز او تصمیم گرفت دارایی خود را فقط آنچه را که لازم داشت کاهش دهد و نتایج شگفت‌انگیز بود. از طریق خداحافظ چیزها یاد می‌گیرید که زندگی خود را نه با دارایی بلکه با کیفیت تجربیات خود اندازه‌گیری کنید.

آیا شما به دنبال تبدیل شدن به یک مینیمالیست هستید؟

هفت کتاب فوق می توانند مکانی عالی برای شروع باشد. هر کتاب مجموعه ای بی نظیر از درس ها و تجربیات را با خود به همراه دارند که میتوانند در راه رسیدن شما به هدفتان و یا آشنایی شما با سبک زندگی مینیمالیسم یاریتان کنند . ما نیز سعی میکنیم درآینده مقالات و خلاصه هایی مفید از این کتابها را در سایت ارائه دهیم . در ضمن نسخه دیجیتال برخی از این کتابها به زبان اصلی در کانال تلگرام مینیمال برای دانلود قرار داده شده است.
اگر این کتاب ها را خوانده اید یا کتاب مفید دیگری میشناسید ،خوشحال میشویم نظرات یا پیشنهادهایتان را با ما در میان بگذارید.